איך נכנסים לתעשיית הרחפנים? וכמה אפשר להרוויח?

וובינר – מטיס רחפן כמקצוע

בפאנל מקצועי ומעמיק, דיברנו על המקצוע החם ביותר של השנים האחרונות – מטיס רחפן מסחרי!
אז מה היה לנו בוובינר?

  • מי אנחנו?
    איתמר קוהלי, מנכ”ל פרופלור דרונס.
    תודה למשתתפים הרבים שפינו מזמנם והצטרפו אלינו הערב. הסיבה שאנחנו מקיימים את הוובינר הזה היא משום שענף הרחפנים הופך עם הזמן למקצועי מאוד, הדורש מיומנויות נרחבות ועוסק בתחומים המחייבים הבנה עמוקה של מה נדרש ממפעיל הרחפן בשטח. יחד עם זאת, הענף מאפשר ומציע המון אפשרויות תעסוקה ופיתוח קריירה מאתגרת ומרתקת. בשעה הקרובה נסקור זאת בפניכם באמצעות מיטב המומחים של פרופלור דרונס וחברות נוספות בענף.

    טל ידין, סמנכ”ל פיתוח עסקי.
    פרופלור דרונס הינה החברה הגדולה בישראל בענף ומספקת שירותי רחפנים מסחריים למעל 170 חברות וארגונים. אנו מציעים מגוון פתרונות ויישומים אוויריים, דוגמת: מיפויים ומדידות, מידול תלת ממדי, אנליזה תרמו-גרפית, איסוף DATA לצרכי מחקר ופיתוח, ליווי ותמיכה בתהליכי פיתוח, חקלאות מדייקת ועוד. היתרון שלנו הוא בכך שיש לנו את הניסיון, המומחיות והטכנולוגיה כדי ללכוד נתוני אוויר ותמונות באיכות גבוהה, באמצעות כוח אדם מיומן וארסנל גדול של רחפנים וחיישנים.

  • איך נכנסים לתעשייה?
    החוק בישראל קובע כי מטיסים בעלי רישיון מטעם רת”א רשאים להטיס רחפנים גבוה יותר, בתנאים מורכבים יותר, והכי חשוב, להפעילם לצורך מסחר ופרנסה.
    סוגי הרישיונות: עד 25 ק”ג (צילום בסיסי, אירועים, מיפויים ומדידות, סולאר, תעשיות ביטחוניות, מעל 25 ק”ג (חקלאות, משלוחים בעתיד, תעשיות ביטחוניות)

    רוצים לשמוע עוד על תהליך הוצאת רישיון מטיס וכניסה לתעשייה? צרו איתנו קשר

  • כמה אפשר להרוויח בתחום?
    נושא השכר למטיסי רחפנים הוא נושא שמעניין רבים שרוצים להיכנס לתחום.
    הטסת רחפנים זהו תחום מרתק ודינמי, המאפשר להרוויח סכומים נאים ואף גבוהים במיוחד במידה וצברתם ידע וניסיון פרקטי.
    צורת העסקת מטיסי רחפן מתחלקת ל- 3: שכיר, פרילנסר ועצמאי.
    שכיר: משרה מלאה, אספקת ציוד ע”י החברה בה המטיס מועסק,
    השכר נע בין 10,000-15,000 ש”ח לחודש.
    פרילנסר: צורת עבודה לא מחייבת, אספקת ציוד ע”י החברה המזמינה,
    השכר נע בין 800-1000 ש”ח ליום.
    עצמאי: עצמאות מלאה, ציוד של המטיס, 1,500 ש”ח ומעלה למשימה.

  • מעסיקים מספרים:
    כחלק מהפאנל המקצועי – התארחו בוובינר מספר נציגי חברות מהתעשייה המעסיקות מטיסי רחפנים, שהציגו כיצד מטיסים משתלבים בחברה שלהם.


דורון קמינר (EXODIGO): מדי שנה מושקעים יותר מ-100 מיליארד דולר בחפירות ובקידוחים כדי לגלות מה מסתתר מתחת לפני הקרקע בניסיון להימנע מפגיעה בצינורות גז, במקורות מים ועוד.
הפלטפורמה של EXODIGO מבצעת הדמיה תת-קרקעית באמצעות ניתוח מבוסס בינה מלאכותית של מידע ונתונים המתקבלים מחיישנים המחוברים לרחפנים או על עגלה קרקעית. האפשרות לבצע מיפוי מדויק של תת-הקרקע בכלל ותשתיות בפרט, ללא צורך בחפירות ובקידוחים פיזיים, מביאה לחיסכון עצום בהוצאות התכנון מחדש ומונעת הפתעות לא רצויות בשלבי ביצוע הפרויקט. כיום בחברה יש כ-5 מטיסים שהוציאו את הרישיון שלהם דרך פרופלור.
מטיס הרחפן בחברת EXODIGO (למה רחפנים?): חיבור תהליך הפיתוח לרגולציה, הכנסת טכנולוגיות קיימות כפתרון אופרטיבי, הפעלה סטנדרטית ובחינת כלים אוויריים, בחינת רגולציה במדינות שונות.

נועם זימרן (ניב מדידות): נ.י.ב הינה חברת מדידות ותיקה עם ניסיון של למעלה מ-25 שנה. החברה מתמחה במתן פתרונות מיפוי ומדידה מכל הסוגים, תוך עמידה בסטנדרטים המחמירים ביותר ויישום הטכנולוגיות הכי המתקדמות בתחום. כמו כן מפעילה החברה אגף של צילומי אוויר מרחפן לצרכי מיפוי ומדידות ובעלת רישיון הפעלה אווירי מטעם רשות התעופה האזרחית.
מטיס הרחפן בחברת ניב מדידות: הקמת תשתית גיאודטית, אפיון דרישות הלקוח וביצוע מיפוי רחפן בהתאם למשימת טיסה מוגדת מראש. ישנה דרישה לרמה גבוהה מאוד של הטסה.

רוצים לדעת עוד על אופציות ההעסקה בתעשייה? צרו איתנו קשר

נבו אלעני (D-FEND): החברה פיתחה מערכת בשם EnforceAir, פלטפורמה אוטונומית מתקדמת, שמאתרת, מזהה ומנטרלת כלי טיס בלתי מאוישים באמצעות השתלטות עליהם והנחתה שלהם במקום שהוגדר מראש.
מטיס הרחפן בחברת D-FEND: תפקיד המטיסים הינו לבצע הטסות על מנת לבדוק את תפקוד המערכת, כרגע בחברה יש 6 מטיסים והחברה תתרחב ותעסיק 9 מטיסים.

  • מטיס מקצועי מספר (ניתאי פיינסטון):
    ניתאי עובד כמטיס מקצועי בחברת PERCEPTO, הנחשבת לאחת מ-10 חברות הרחפנים האוטונומיים הגדולות בעולם בתחום ניטור אתרים. ניתאי שירת ביחידת אגוז, שם הוא הוציא את הרישיון מטיס שלו – חשוב להדגיש כי הצבא מקל על הוצאת הרישיון אבל לא מהווה סיבה להתקדמות בתפקיד.
    לאחר הצבא, ניתאי עבר קורס עד 25 ק”ג בחברת פרופלור והחל את עבודתו כעצמאי בחברה (מיפויים ומדידות, הדרכות, ותעשיות ביטחוניות). תוך כדי העבודה בפרופלור, ניתאי יצר ממשקים עם חברת PERCEPTO שקידמו אותו לתחילת עבודה איתם.

    רוצים לשמוע עוד על עבודה בפרופלור? צרו איתנו קשר

עוד בתכנים ומדיה...

מסלולי הכשרות בפרופלור

צרו איתנו קשר!

נציגי פרופלור זמינים וערוכים לענות על כל שאלה, השאירו פרטים ואנחנו חוזרים

תודה שיצרתם איתנו קשר!

נציג פרופלור יחזור אליכם בהקדם האפשרי!

דילוג לתוכן