המרחב האווירי כסביבת עבודה

אל”ם (מיל’) איתמר קוהלי, מייסד ומנכ”ל Propeller Drones,

המרחב האווירי הינו סביבת עבודה חדשה, צומחת ויעילה מאד

מהירים, מדויקים, חכמים, בעלי כושר נשיאה של מגוון חיישנים ומותאמים להתמודדות עם מגוון רחב של יישומים ואתגרים מסחריים, ניהוליים וטכנולוגיים.
כך, חברות שירותי הרחפנים והמל”טים (Drone as a Service) יצמחו, יעסיקו עשרות ומאות מפעילים מקצועיים לכלי טיס בלתי מאוישים ויהוו שחקן מרכזי ומשפיע במרחב האווירי; בסביבות העבודה, התעשייה והשירותים של השנים הבאות.

האנושות ממשיכה להתפתח ולצעוד קדימה;
כאשר מהפכות הטכנולוגיה והמידע נותנות את הטון

ומביאות בשורה אחר בשורה במטרה להפוך את העולם למקום נוח, נגיש ומתקדם יותר.

בעבר התפתחו מרחבי העבודה היבשתיים, התת יבשתיים והימיים. בשנים האחרונות אנו עדים לבשלות התנאים והטכנולוגיה, שמביאים לפריצה והצגת יכולת מרשימה לפעול במרחב האווירי. לא רק באמצעות הפעלת מטוסים גדולים, הטסים בגובה רב, מאוישים בצוות אוויר גדול וזקוקים למערך תמיכה לוגיסטית וניהולית מורכב;
אלא גם באמצעות שימוש ברחפנים מסחריים אשר מאפשרים הפעלה מהקרקע של כלי טיס בלתי מאוישים במרחבים פתוחים בעיקר באזורים אורבאניים מאוישים.

הרחפנים והמל”טים הם בעצם רובוטים מעופפים הנושאים עימם מגוון הולך ומתפתח של חיישנים. הם מתעדים שלל פיתוחים ופטנטים, אשר תכליתם לייעל באופן משמעותי:

  • תהליכי עבודה
  • ייצור ופיתוח
  • אספקה ושילוח
  • בקרת נזקים ותקלות
  • פיקוח ובקרת בטיחות
  • מעקב ניהול פרויקטים
  • מיפויים ומדידות לצורכי תכנון בניה ותשתיות
  • יערנות
  • חקלאות
  • ועוד..

הגופים המסחריים, המוסדיים והממשלתיים שכבר עושים שימוש יומיומי ברחפנים, אלה שהטמיעו את היכולת בתוך הבית ואלה השוכרים את שירותי חברות הרחפנים המקצועיות מצביעים על חסכון אדיר במשאבים, על הרחבת יכולות ועל יעילות רבה אשר חוסכת זמן ויוצרת תוצרים איכותיים.

לצד הביקוש הגובר, ניתן להצביע על עליה משמעותית בהשקעות של ממשלות וגופים מוסדיים בענף הרחפנים. ישנו גידול משמעותי בנפח השוק עם תחזיות מרשימות מאד של המשך צמיחה גם בשנים הבאות. הגידול גם קיים בכמות חברות הסטארטאפ העוסקות בפיתוח טכנולוגיות חדשות והתמודדות עם האתגרים והצרכים שהמשק מציף.

ישנם הטוענים כי הגורם המעכב המרכזי להתפתחות הענף ומיצוי הפוטנציאל הרב הגלום בו;
הן ממשלות אשר מעמיסות רגולציה ובירוקרטיה מתוך החשש לבטיחות ולביטחון הציבור.

להערכתי, עם הזמן הפער בין הריצה הטכנולוגית לבין חששות הרגולטורים ברחבי העולם ילך ויצטמצם,

ולכן, אנו צפויים לראות המשך תנופה בענף לצד עליה בביקוש למפעילי רחפנים מקצועיים, מנוסים ומיומנים בביצוע איכותי ומקצועי של היישומים השונים.

עוד בתכנים ומדיה...

מסלולי הכשרות בפרופלור

צרו איתנו קשר!

נציגי פרופלור זמינים וערוכים לענות על כל שאלה, השאירו פרטים ואנחנו חוזרים

תודה שיצרתם איתנו קשר!

נציג פרופלור יחזור אליכם בהקדם האפשרי!

דילוג לתוכן