צילום אווירי בשילוב טכנולוגיית RTK למדידה ומיפוי

בין אם זהו נתיב תחבורה בתכנון, גשר, שכונת מגורים חדשה או כל פרויקט אחר, לפני שמביאים את הציוד הכבד אל השטח יש צורך בתכנון מקיף. ולצורך תכנון מקיף ומדויק יש צורך בנתוני שטח ברמת הדיוק הגבוהה ביותר.

לכן כל פרויקט מתחיל בצוות מדידה הבוחן את תנאי השטח ומבצע מדידות. ואלו גם מלווים את התקדמות הפרויקט ומאפשרים לבצע אותו בהצלחה ובהתאם לתכניות.

מדידה ומיפוי הם כלים חשובים מאוד לצורך פרויקטים הנדסיים של בנייה ותשתיות, ואף למטרות אחרות. מדידות הן אחד השלבים המקדימים בכל פרויקט והן חייבות להיות מדויקות.

מדידות יכולות להיות גם דבר מורכב ומסובך. למשל ישנן מגבלות של תנאי השטח המפריעות לביצוע המדידה, ישנם הבדלים טופוגרפיים ואלו יכולים להיות גם שטחים גדולים בהם מיפוי בשיטות מיושנות עשוי לגזול זמן ומשאבים.

כיום, כאשר עומדות לרשותנו טכנולוגיות לוויין ורחפנים אנו יכולים לבצע צילום אווירי ומדידות באמצעות רחפנים. לרחפנים ישנם יתרונות רבים ובזכותם אנו יכולים לייעל את התהליך, להשיג רמת דיוק גבוהה ולחסוך בזמן.

בעזרת שימוש ברחפנים ניתן לבצע מדידות ומיפוי של שטחים גדולים במהירות וגם להתגבר על כל מכשול פיזי שבדרך.

רחפני מדידה מצוידים בכלים טכנולוגיים שונים באמצעותם הם אוספים סורקים את השטח ואוספים את המידע. בעזרתם ניתן לבנות במהירות מודלים תלת ממדדים המסייעים לצורך תכנון הפרויקט.

שילוב טכנולוגיות RTK

Real-time kinematic positioning היא טכנולוגיה המשמשת אותנו לביצוע סקרי קרקע, סקרים הידרוגרפיים וגם כלי חשוב לצורך ניווט של רחפנים.

צילום אווירי באמצעות רחפנים המשלב טכנולוגיית RTK מאפשר לשפר את דיוק תוצאות המיפוי. RTK ׁהיא אחת הטכנולוגיות החדישות ביותר בתחום מדידות ה GPS.

עד היום נאלצנו לעבד את נתוני ה-GPS ולערוך חישובים כדי להגיע לרמת הדיוק הנדרשת.

טכנולוגית RTK הביאה מהפכה לשיטות המדידה – היא מסוגלת לבצע חישובים בזמן אמת וכך לספק למודדים קואורדינטות תלת ממדיות מדויקות.

עד היום הלוויינים סיפקו לנו דיוק ברמה של מטרים, דבר שאינו מספק לצורך פרויקטים הנדסיים. כיום צילום אווירי עם טכנולוגיית RTK מאפשר לנו להגיע לדיוק של סנטימטרים בזמן אמת.

על מנת להשיג את רמת הדיוק הגבוהה ישנו צורך בעיבוד נתונים מהיר אשר מבצע חישובים מורכבים המבוססים על נתונים מלוויינים, מהרחפן ומתחנת בסיס. בעבר נאלצנו להשתמש בתחנות בסיס רבות על מנת להשיג דיוק, דבר שהגדיל את העלויות ואת הזמן הנדרש לפרישת תחנות הבסיס.

כיום בזכות השיפורים של טכנולוגיית RTK ניתן לעשות מדידות מדויקות בעזרת תחנת בסיס או כמה תחנות במקרים מורכבים.

קבלת נתונים מדויקים בזמן אמת מאיצה את תהליך העבודה בפרויקטים הנדסיים מורכבים. כבר בשטח ניתן לקבל החלטות ללא עיכובים.

חברות הנדסיות משתמשות ביישומים אלו לצורך תכנון, הדמיה, חישובי כמויות (Volume calculation), מיפוי טופוגרפי ומעקב אחר התקדמות הפרויקט. לא רק שניתן להשתמש בנתונים לצורך תכנון ביצוע וניהול הפרויקט, המיפוי יכול לשמש גם לצורך הדמיה ומטרות שיווק.

צילום ומדידות באמצעות רחפנים הוא התחום החם ביותר כיום. זהו כלי חשוב עבור גופים ממשלתיים, פרויקטים בתחום החקלאות, חברות בתחום הבנייה וההנדסה וחברות מסחריות. פוטנציאל השימוש ברחפנים הוא רב.

עוד בתכנים ומדיה...

מסלולי הכשרות בפרופלור

צרו איתנו קשר!

נציגי פרופלור זמינים וערוכים לענות על כל שאלה, השאירו פרטים ואנחנו חוזרים

תודה שיצרתם איתנו קשר!

נציג פרופלור יחזור אליכם בהקדם האפשרי!

דילוג לתוכן