צילומי רחפן – מקצועיים לעומת חובבניים

בשנים האחרונות צילומי רחפן הפכו ללהיט. בוודאי ראיתם באינטרנט וברשתות החברתיות את התמונות וסרטוני הווידאו שצולמו ממעוף הציפור. הסרטונים והתמונות חושפים בפנינו נופים מדהימים הכוללים נופים אורבניים ונופי טבע. הם מעניקים לנו נקודת מבט חדשה שאנו לא רגילים אליה. 

בעבר כאשר רצינו לצלם מהאוויר נאלצנו להשתמש במטוסים או מסוקים. שימוש במטוסים ומסוקים נחשב במשך שנים לפתרון היחידי לצילומי אוויר, אך יש בהם הרבה מאוד מגבלות. המגבלה הראשונה היא העלות של כלי טיס אלו. רק מעטים יכלו להרשות לעצמם להשתמש בכלים אלו לצורך צילום; כך שצילום אוויר עבור פרסומת לאולם אירועים או עסק קטן בתחום התיירות לא עמד על הפרק. רק תאגידי ענק או חברות הפקה הוליוודיות יכלו להשתמש באמצעים אלו. 

היום, בזכות הרחפנים, אפילו אדם פרטי יכול לבצע צילומי אוויר מדהימים עם הרחפן שלו. זהו תחביב הצובר תאוצה. אך זהו לא רק תחביב, אלא גם תחום מקצועי. אנשים רבים לקחו את התחביב צעד אחד קדימה והיום הם עוסקים ב- צילום באמצעות רחפנים.

מצילומי טבע ואירועים, ועד תכניות טלוויזיה, סרטי קולנוע וסרטים דוקומנטריים – ישנו ביקוש רב לצילומי רחפנים.

רחפן צילום

מה ההבדל בין צילומים מקצועיים לעומת חובבניים

ההבדלים בין צילומי רחפן מקצועיים לחובבניים נוגעים לשני היבטים – האחד הוא ההיבט החוקי והשני הוא ההיבט הביצועי. 

מבחינת הביצועים, איננו רוצים לזלזל באף צלם חובב. יתכן שלאורך זמן תצטברו ניסיון וכישורי הצילום שלכם ישתפרו. אך אין מקום להשוואה בין יכולות הצילום של מי שלמד זאת בצורה מקצועית. ישנו קשר ישיר בין השליטה על הרחפן לבין תוצאות הצילום. צילומי רחפן מקצועיים, אשר נעשים על ידי אנשים אשר רכשו את הכלים הנכונים להפעלת הרחפן – תמיד יהיו איכותיים יותר. להם הידע והכלים על מנת להבטיח את יציבות הרחפן ומהירות התעופה הנכונה, תוך כדי שיקול המאפיינים הסביבתיים. 

מבחינת התקנות הקיימות כיום בישראל, כל שימוש מסחרי ברחפנים דורש רישיון להטסת רחפן. דבר שגם משפיע בצורות מסוימות על ההיבט הביצועי. מי שיש לו את הרישיון המתאים יכול להשתמש ברחפנים גדולים יותר ובעלי יכולות מתקדמות יותר, ואף להשתמש ברחפנים בצורות בהן מטיס חובב אינו יכול להשתמש בהם. למשל ישנן הגבלות רבות על הטסת רחפנים למטרות פנאי וספורט, ואלו יוצרות מגבלות על הצילום. 

מטיסי רחפן חובבים מוגבלים מבחינת הגובה ואינם יכולים להתקרב להתקהלויות של אנשים. אך מצד שני בשוק המסחרי דווקא ישנה דרישה לצילומים שכאלו. כמו למשל הדרישות לצילום אירועי ספורט, קונצרטים והופעות מסוגים שונים. בהינתן הרישיון המתאים, נפתחות בפניכם אפשרויות שונות; למשל מטיס חובב מוגבל לגובה של 50 מטר, אך בעלי רישיון יכולים להטיס בגובה רב יותר.

צילומי רחפן – הסוד לצילומים איכותיים

די ברור שלצורך הפקת צילומים איכותיים ברמה גבוהה אתם זקוקים לציוד טוב, גם רחפן וגם מצלמה איכותית. אך האם רכישת הרחפן המתקדם ביותר עם המצלמה הטובה ביותר תבטיח לכם צילומים טובים? האמת שממש לא. ניתן לראות באינספור צילומי רחפנים באינטרנט את ההבדל. למשל ביוטיוב תוכלו לראות סרטונים רבים בהם מצוין דגם הרחפן והמצלמה שבהם השתמשו. בקלות תוכלו להבחין בהבדל בין צילום חובבני לצילום מקצועי. 

הסיבה היא פשוטה, מי שלמד כיצד לתפעל נכון את הרחפן. מי שלמד כיצד להבין את הנתונים השונים. מי שמבין את הדינמיקה של הרחפן וכל מה שקשור – יודע איך להפיק ממנו את המיטב. 

מה דעתכם להתמקצע בצילומי רחפן?

צילום ורחפנים, שני אלו הם תחביבים נהדרים בפני עצמם. הטכנולוגיה אפשרה לחבר ביניהם ופתחה בפנינו עולם של אפשרויות. ובמהרה נוצר בשוק ביקוש לצילומי רחפן, גם בשוק הפרטי וגם בשוק העסקי.

אם אתם אוהבים את התחום כדאי לכם לשקול להוציא רישיון מטיס. קורס קצר יאפשר לכם לרכוש כלים מעולים לצורך תפעול נכון ובטוח של הרחפן, ולקבל את הרישיון מטעם רשות התעופה האזרחית. 

יש לנו השתלמות חד יומית אשר יכולה לשפר את כישורי השליטה שלכם ברחפן. ההשתלמות החד יומית אינה מזכה אתכם ברישיון מטיס, אך היא מתאימה לחובבים הרוצים להכיר את עולם הרחפנים באופן יותר מעמיק ומקצועי, ולבחון אפשרות להוצאת רישיון.

מכיוון שרחפנים התחילו את החיים בהקשר צבאי, ישנם מסלולי הכשרה יעודיים למפעילי מל”טים/רחפנים לשעבר בצה”ל עם ניסיון. ייתכן שכבר התנסתם בציוד כזה בעודכם לבושים במדים לצורך סיור, לאיסוף מודיעין בשדה הקרב, בעבודת מטרות והטעיה, תמיכה מבצעית וכמובן בלחימה.

עוד בתכנים ומדיה...

מסלולי הכשרות בפרופלור

צרו איתנו קשר!

נציגי פרופלור זמינים וערוכים לענות על כל שאלה, השאירו פרטים ואנחנו חוזרים

תודה שיצרתם איתנו קשר!

נציג פרופלור יחזור אליכם בהקדם האפשרי!

דילוג לתוכן