חקלאות מדייקת ומקיימת באמצעות רחפנים

ענף החקלאות משתנה במהירות. הודות להתפתחות טכנולוגית ענפה, כיום רחפנים עוזרים לחקלאים לחסוך בזמן, משאבים וכסף; תוך שימוש בפעולות של חקלאות מדייקת ומקיימת.

רחפנים נבנו לביצוע של יישומים רבים ומגוונים; איסוף דאטה על יבול, סיוע באיתור מחלות ומזיקים, דישון, פיזור היקפי ומקומי של חומרי הדברה ועוד.
רחפנים חקלאיים הינם רובוטים מעופפים, המסוגלים לבצע את עבודת האדמה ולאפשר לחקלאי ניתוח נתונים מעמיק ותכנון משימות מדויק. הפתרונות הללו כוללים עלויות תפעול מופחתות, איכות יבול משופרת ושיעור יבול מוגבר.

מהי חקלאות מדייקת?

חקלאות מדייקת מאפשרת לטפל בכל מטר רבוע בשדה בצורה אסטרטגית וחכמה.
אחת המטרות שהציב האיחוד האירופאי היא צמצום השימוש בחומרי הדברה. השגת מטרה זו מבלי להתפשר על תפוקת היבול תלויה בהטמעה של שיטות חקלאות חכמות ומדויקות יותר.

אז איך זה עובד?

שילוב הרחפנים בעולם זה מתבצע בשני מישורים.
המישור הראשון דואג לצלם ולסרוק את השטח לפני הפעילות החקלאית.
הרחפן נושא עליו מצלמות וחיישנים מתאימים לפעילות, המפיקים נתונים מדויקים. כך ניתן לתכנן את אופן הטיפול בשדה או המטע באופן מדויק, מקצועי ופרטני יותר. ניתן לקבל מבט אווירי מדויק שרואה מעבר לספקטרום הנראה לעין באמצעות צילום אווירי מולטי ספקטרלי ובסיוע של תוכנות מותאמות. המידע מהרחפן מתקבל באופן מידי ומאפשר לפעול בזמן אמת.

המישור השני הוא הפעולות החקלאיות כמו ריסוס והשקיה. רחפני ריסוס מוכוונים לעקוב אחר המידע שנאסף על ידי רחפן ההדמיה ולבצע את הפעולות העדינות. פעולות אלו דורשות מהירות, זהירות ודיוק המתאפשרות הודות לטכנולוגיית החישה מרחוק של הרחפן. היכולת לפיזור כימיקלים ברמת דיוק גבוהה היא צעד ענק בדיגיטציה של חקלאות חכמה.

קצת מידע על הרחפן עצמו:

  • בעל מיכל של 30 ליטר
  • מצלמת FPV למעקב
  • מערכת GPS מדויקת
  • מערכת שידור חזקה לעבודה בטווחים גדולים.

ארגון עובדי הפלחה בחרו בחברת פרופלור המסייעת לחברי הארגון להקים יכולות עצמאיות להפעלה של רחפנים לצרכי חקלאות מדייקת ומקיימת.

דיויד לוי מנכ”ל ארגון עובדי הפלחה: “כארגון שמייצג 270 מגדלי גידולי שדה בכל הארץ, מהערבה ועד רמת הגולן, חשוב לנו לקדם את המגמות בעולם החקלאות, המדברות על חקלאות מדייקת. בחרנו בפרופלור דרונס כשותפים שלנו להכשרת החקלאים להפעלת רחפן ברישיון של רת”א. עם ליווי מקצועי לשימושים נרחבים שיאפשרו להם עצמאות, יעילות, חיסכון כספי ושמירה על איכות הסביבה”.

אנחנו מאמינים שההתפתחות המהירה של הטכנולוגיה בעולם הרחפנים, בעלת פוטנציאל אדיר לקחת את מהפכת החקלאות המדייקת אל השלב הבא. ההתקדמות הרגולטורית, והתפתחות תוכנות חדשות יובילו ליעילות ואפקטיביות כלכלית גבוהים יותר.

עוד בתכנים ומדיה...

מסלולי הכשרות בפרופלור

צרו איתנו קשר!

נציגי פרופלור זמינים וערוכים לענות על כל שאלה, השאירו פרטים ואנחנו חוזרים

תודה שיצרתם איתנו קשר!

נציג פרופלור יחזור אליכם בהקדם האפשרי!

דילוג לתוכן