רחפנים מפחיתים עלויות תפעול של אתרים סולאריים

השימוש באנרגיה מתחדשת נפוץ, מתפתח וצומח בכל העולם וגם בישראל. אך יחד עם זאת, זוהי תעשיה שכרוכים בה היבטי תפעול, תחזוקה ולוגיסטיקה רבים ויקרים מאד. השימוש ברחפנים לצורך בדיקות תרמו-גרפיות, ניתוח רדיו מטרי ו/או מדידת IV-CURV, מביא להתייעלות של ממש ולירידה עקבית בהוצאות ההתקנה והתחזוקה של אתרים סולאריים.

מהם יתרונות השימוש ברחפנים באתרים סולאריים?

פאנלים סולאריים מתכלים בכ-0.5% עד 3% בכל שנה. לכן, באתרים סולאריים חשוב לבצע בדיקות באופן תכוף. כשל בתאים סולאריים עלול להוביל לאירועים קטסטרופליים שיובילו לסכנת העסק או גרימת נזק פוטנציאלי לחיי אדם. במידה ומוצאים את התקלה בשלב מוקדם, ניתן לתקן פגמים אלו בהתערבות מהירה ובכך לשלול כל סיכון או ירידה בייצור האנרגיה הקשורים אליהם.

הרבה מהתקלות אינן גלויות לעין אנושית. בדיקות תרמוגרפיות באתרים סולארים מספקות יתרונות רבים שהופכים אותן לבחירה פופולרית לצמצום עלויות ולשיפור הפונקציונליות בתעשייה:

  1. בדיקה מהירה של מערכי הגג ועל פני שטחים גדולים.
  2. זמינות תוך מספר שעות ולא ימים.
  3. נקודות חמות וחריגות נראות בבירור במצלמות הדמיה תרמית, שלא ניתן לראות בעין בלתי מזוינת.
  4. ניתן לאתר ולתקן אזורים בעייתיים פוטנציאליים.

איך הרחפנים עושים את זה?

הבדיקה מתבצעת על ידי מטיס אחד, המבצע מיפוי אורטו פוטו לאתר הסולארי וסריקת וידאו תרמית, זאת על ידי שימוש בסנסורים ותוספים המותאמים למשימה זו. 

  • מצלמות 4K, המסוגלות לצלם וידאו ותמונת סטילס ברזולוציה גבוהה.
  • חיישני הדמיה תרמית אינפרא-אדום כדי להבטיח רמות טמפרטורה עקביות ובטוחות בכל הפאנלים הסולאריים.

הבדיקות מתבצעות באופן אוטומטי, באמצעות מסלול טיסה שתוכנן מראש. בלחיצת כפתור, הרחפן עוקב אוטומטית אחר נתיב הטיסה ונוחת בבטחה לאחר השלמת המשימה. נקודות חמות מזוהות אוטומטית במהלך תהליך זה באמצעות חיישנים תרמיים; ברגע שהחיישן מזהה טמפרטורה מעל לטמפרטורה שנקבעה מראש, מבינים שקיימת בעיה ומעבירים את המידע למומחה ניתוח בקרה.

איך הרחפנים מיעלים את העבודה?

באופן כללי, פקחים נוהגים לסרוק את הפאנלים הסולאריים ולבצע את הבדיקות באופן ידני, מה שדורש השקעה רבה של זמן וכסף, וזאת ללא קשר לשאלה אם יש צורך לתקן משהו. שימוש בבדיקות רחפנים אוטומטיות מוזיל מאוד את העלות של בדיקות תחזוקה שוטפות , שכן רק מה שצריך לטפל באופן אקטיבי יתוקן על ידי כוח עבודה אנושי.

בטיחות העובדים משופרת מכיוון שאין צורך לעלות לגבהים כדי לבדוק לוחות על הגג; הם גם לא צריכים לעבוד בטמפרטורות מאתגרות. בנוסף, שעות העבודה מופחתות במידה ניכרת, ניתן לבצע מעקב שגרתי אוטומטי בזמן קצר. על ידי הפחתת כוח עבודה יקר כל כך, רחפנים מאפשרים את התחזוק, ולפיכך העלות הכוללת של אנרגיית האתרים הסולאריים יורדת. העלות המופחתת הופכת את האתרים הסולאריים לזמינים יותר לחברות ולאנשים פרטיים, ומגבירה את הביקוש.

הרחפן מתעד את התקדמות האתר בצורה מדוייקת בהרבה פחות זמן. עם רחפן באתר, ניתן לבצע בדיקות מרחוק ולהשוות מול בדיקות קודמות כדי לצפות בהתקדמות בזמן אמת מכל מקום.

דוח אינטראקטיבי מתכלל ומרובה שכבות שמשקף את שלל נתוני התקינות של הפאנלים הסולאריים.
דוגמא דוח תקינות אינטראקטיבי על גבי אורתופוטו תרמי

לסיכום,

טכנולוגיית הרחפנים עוזרת להמנע ולתקן תקלות ואירועים בעולם האנרגיה הסולארית,
רחפנים מייעלים ומפחיתים עלויות תפעול ואחזקה באתרים סולאריים.

בכתיבת מאמר זה נעזרנו במאמר הבא.

עוד בתכנים ומדיה...

מסלולי הכשרות בפרופלור

צרו איתנו קשר!

נציגי פרופלור זמינים וערוכים לענות על כל שאלה, השאירו פרטים ואנחנו חוזרים

תודה שיצרתם איתנו קשר!

נציג פרופלור יחזור אליכם בהקדם האפשרי!

דילוג לתוכן