רישיון מטיס רחפן – למי זה מתאים ?

מחפשים כיוון לקריירה?

ישנם אינספור תחומים שבהם אתם יכולים להשתלב. עליכם למצוא תחום שמעניין אתכם, תחום שיש בו אפשרויות תעסוקה והכנסה טובה. ולאחר שמצאתם תחום המדבר אליכם, יש גם ללמוד את הנושא על מנת לקבל את ההכשרה המקצועית. לכל תחום יש הדרישות שלו, ישנם תחומים הדורשים לימודים אקדמאים וישנם תחומים הדורשים הכשרה מקצועית.

ואם מדברים על לימודים וקריירה, האם חשבתם להיות מטיסי רחפנים?

רחפנים הם לא רק תחביב, זהו כלי רב עצמה. כיום ישנם יישומים רבים לרחפנים המבוססים על היתרונות התעופתיים שלהם והיכולות הטכנולוגיות שניתן להטמיע בהם.

אם אתם טיפוס ויזואלי, עם עין לפרטים, נהנים מיצירתיות לצד ההיבט היותר טכני של הדברים, אז אתם יכולים להיות מטיסי רחפנים נהדרים.

היתרונות של צילום ע”י רחפנים הופכים ידועים יותר מיום ליום, כך שההזדמנויות הן די אינסופיות ומוגבלות רק על ידי הדמיון שלכם.ככל שתעשיות נוספות מתחילות להבין ולנצל את היתרונות ברחפנים, הביקוש לעבודה בתחום גדל.

חשוב לציין, הטסת רחפנים לצורך מסחרי או מוסדי מחייבת ברישיון מטיס מטעם רת”א עפ”י חוק.

בגדול, הוצאת רישיון לרחפן יכולה להתאים לכל אדם שמעוניין לקחת חלק בתחום טכנולוגי חדשני, ולהטיס רחפנים באופן מסחרי ומקצועי.

הרישוי וההכשרה המקצועית הם יחסית קצרים. ישנם קורסים שונים בהתאם למשקל הרחפן ובהתאם לתחומים מקצועיים שונים העושים שימוש ברחפן.

לאילו בעלי מקצוע זה יכול להתאים ?

קורס הטסת רחפנים יכול להתאים למי שמחפש לפתח קריירה חדשה, כמו למשל חיילים משוחררים המחפשים כיוון ללימודים. אך גם למי שרוצה להתמקצע בקריירה הקיימת ולרכוש כלים חדשים המתאימים לרוח הזמן וההתפתחויות הטכנולוגיות. מפעילי רחפנים יכולים להשתלב במגזר הפרטי או המגזר הציבורי.

יישומי רחפנים ניתן למצוא בתחומים רבים:

מיפוי ומדידות – רחפנים הפכו לכלי חשוב לצורך מיפוי ומדידות. הם משמשים לפרויקטים הנדסיים ומשימות שונות הדורשות מיפוי ומדידה. הם מציעים דיוק רב, נתונים בזמן אמת וחיסכון במשאבים.

צילום – השימוש הפופולרי והמרכזי ביותר של רחפן הוא צילום. הרחפן מספק לנו אפשרויות לצילום אווירי הכולל סטילס ווידאו. הוא שקט ויכול לספק פתרונות במקרים שצילום רגיל אינו יכול להגיע אליהם, תצלום אוויר עם רחפן הוא גם זול משמעותית מכל צילום אווירי אחר. מסיבה זו צילום באמצעות רחפנים זוכה לביקוש רב. יש לו יישומים שונים כמו צילום אירועים משפחתיים, צילום אירועי ספורט, צילום לקולנוע, טלוויזיה ופרסומות ועוד.

חברות פיתוח / חברות הייטק – גם חברות טכנולוגיות זקוקות למטיסי רחפנים לצורך פיתוח טכנולוגיות חדשות וניסוי של טכנולוגיות קיימות.

יישומים חקלאיים – החקלאות המודרנית עושה שימוש בטכנולוגיה לרבות שימוש ברחפנים. רחפנים יכולים לשמש לצורך הדברה, בקרה ועוד. הם מעניקים לענף החקלאות כלים חדשים וגם מאפשרים לחסוך בעלויות.

מחקר מדעי – היכולות של הרחפנים הופכות אותן לכלי חשוב בתחומי מחקר שונים. ניתן להשתמש בהם לצורך מחקרי אקלים ומזג אוויר, מחקרים גאולוגיים, ארכאולוגיים, מעקב אחר בעלי חיים, אוקיינוגרפיה ועוד תחומים נוספים.

חברות בתחום התשתיות – רחפנים נמצאים בחברות רבות העוסקות בתחום התשתיות. זהו כלי אשר יכול לשמש לתכנון, בקרה וביצוע פעולות שוטפות.

דייג וימאות – רחפנים משמשים גם את תעשיית הדייג והימאות. באמצעותן ניתן לאתר דגים ממעוף הציפור ולשפר את יעילות הדייג. כמו כן יש להם שימושים נוספים בתחום הימאות וההובלה הימית.

אבטחה – מטיסי רחפנים יכולות בקלות להשתלב בתחום האבטחה, בשוק הפרטי וגם במסגרת כוחות שיטור וביטחון ממשלתיים. הרחפנים והטכנולוגיות המוטמעות בהם הם בעלי פוטנציאל רב בתחום האבטחה.

תחום הרחפנים הוא תחום מבוקש גם בארץ וגם בעולם.

הרחפנים כבר נמצאים בשימוש נרחב במגוון של תחומים ועסקים. במקביל הטכנולוגיות והיכולות של הרחפנים הולכות ומתפתחות והם נכנסים לשימוש בתחומים חדשים.

במקביל לעלייה בשימוש ברחפנים, התחום נכנס לאסדרה והתמקצעות, וישנו ביקוש הולך וגובר למטיסי רחפנים מוסמכים בעלי רישיון. אנחנו צופים שהביקוש למטיסי רחפנים בעלי רישיון רק ילך ויגדל עם השנים.

עוד בתכנים ומדיה...

מסלולי הכשרות בפרופלור

צרו איתנו קשר!

נציגי פרופלור זמינים וערוכים לענות על כל שאלה, השאירו פרטים ואנחנו חוזרים

תודה שיצרתם איתנו קשר!

נציג פרופלור יחזור אליכם בהקדם האפשרי!

דילוג לתוכן