כיצד מנהלי פרויקטים יכולים להתייעל טכנולוגית בעזרת שימוש ברחפנים

מנהלי פרויקטים חייבים להיות תמיד, בשליטה על התקדמות הפרויקט על כל פרטיו. הם נדרשים לעמוד בלוח הזמנים, במסגרת התקציבית, בחוקים ותקנות. ולכל אורך הפרויקט הם עסוקים בתיאומים בין גופים שונים ומתן מענה לבעיות שונות המתעוררות – הכל על מנת להבטיח את התנהלותו התקינה של הפרויקט. והגעה לקו הסיום ללא תקלות, דחיות או תוספת עלויות.

על מנת להישאר בשליטה הם משתמשים בכלים שונים, כמו למשל תרשימי גאנט ותכנות מחשב לניהול פרויקטים. אלו יכולות להיות שימושיות מאוד והן הכרחיות. אך ישנו גם כלי נוסף אשר נכנס לשימוש בשנים האחרונות – רחפנים. כיום מנהלי פרויקטים מסוגים שונים, כמו למשל פרויקטים בתחום הבנייה או התשתיות, נעזרים ברחפנים. בעזרת הרחפנים הם יכולים לייעל את כל התנהלות הפרויקט ולחסוך בעלויות.

כיצד ניתן להיעזר ברחפנים על מנת לייעל את הפרויקט

רחפנים יכולים לסייע בשלבים שונים של הפרויקט, בין אם אלו שלבים מקדימים ובין אם אלו השלבים בהם הפרויקט הולך ונבנה. לרחפנים ישנן יכולות לצלם, למפות ולנתח את הכל מלמעלה ולספק תמונה כללית.
בשילוב של טכנולוגיות שונות הם יכולים לסייע ולשפר הרבה מהתהליכים בפרויקט.
להלן כמה דוגמאות לצורות בהן טכנולוגיית הרחפנים יכולה לסייע לייעל את הפרויקט:

  1. ביצוע מדידות – מדידות הן אחד השלבים המקדימים של הפרויקט. הן חשובות לצורך הכנת התכניות ההנדסיות וגם לצורך השגת האישורים השונים. מדידות מהקרקע הן מוגבלות ביכולות שלהן וגם דורשות כוח אדם רב. במקומות מסוימים בהם ישנם בעיות גישה הדבר הופך להיות מורכב ויקר. שימוש בכלי טיס לצורך ביצוע עבודות מדידה הוא אינו דבר חדש. אך כיום רחפנים בגובה נמוך עושים זאת בצורה יעילה ומהירה יותר. כך ניתן לקבל מדידות מדויקות, להרכיב מפות טופוגרפיות ואף לזהות ולסמן בהן תשתיות בצורה אוטומטית. והכל תוך כדי חיסכון משמעותי בזמן ובכסף.
  1. הדמיות מחשב – בשלבי התכנון, האישור וגם הצגת הפרויקט ללקוח יש להיעזר בהדמיות מחשב הממחישות את הפרויקט. הרחפנים המצלמים ומודדים את השטח מעניקים לכם את הבסיס עליו ניתן לבצע את ההדמיה. ניתן בקלות להרכיב תמונות וסרטונים הממחישים את הפרויקט על תנאי השטח הקיימים. 
  1. חישוב כמויות – בעזרת רחפנים ניתן לבצע מדידות וחישובים שונים לגבי כמויות. למשל במידה ויש לבצע עבודות עפר. באמצעות הרחפן ניתן להעריך את כמויות העפר שיש לפנות מן האתר. כך ניתן לדעת לכמה משאיות זקוקים, כמה זמן זה יימשך ומה תהיה העלות. 
  1. איתור תקלות בטיחותיות – כיום רחפנים משמשים גם לצורך איתור תקלות בטיחותיות. גם מנהלי הפרויקט וגם גופי ביקורת ופיקוח (כמו המוסד לבטיחות וגהות) יכולים להפיק מכך תועלת.
  1. מעקב אחר התקדמות הפרויקט – מנהלי הפרויקט זקוקים לתמונת מצב מלאה של התקדמות הפרויקט בכל רגע נתון. בעזרת השימוש ברחפנים הם מקבלים כלי נוסף העוזר להם לבנות את התמונה המלאה של התקדמות הפרויקט. כך הם יכולים לדעת האם הפרויקט מתקדם לפי לוח הזמנים. 

היכולות המתקדמות של הרחפנים הופכות אותם לכלי חשוב בניהול פרויקטים מסוגים שונים. הרחפנים מביאים איתם לא רק יכולת לספק מידע גולמי אלא, שבשילוב עם תכנות מחשב הם מעבדים את המידע ומספקים תובנות חשובות מאוד התומכות בקבלת ההחלטות. 

כיום אנו רואים רחפנים במגוון פרויקטים הכוללים : בניית כבישים ופתרונות תחבורה, פרויקטים בתחום התשתיות, בניית תחנות כוח סולאריות, רחפנים בתחום הבנייה, פרויקטים בתחום החקלאות, התקשורת ועוד. הטכנולוגיות הולכות ומשתפרות וכל שנה אנו זוכים להכיר עוד יישומים של רחפנים אותם ניתן ליישם בפרויקטים ולהגדיל את היעילות. 

עוד בתכנים ומדיה...

מסלולי הכשרות בפרופלור

צרו איתנו קשר!

נציגי פרופלור זמינים וערוכים לענות על כל שאלה, השאירו פרטים ואנחנו חוזרים

תודה שיצרתם איתנו קשר!

נציג פרופלור יחזור אליכם בהקדם האפשרי!

דילוג לתוכן